Kajak Fitness

Ontspanning en inspanning tegelijkertijd.
Kajak Fitness
Mariëlle
Vragen? Neem contact op met Mariëlle
Prijs Vanaf € 39,95 per maand
Personen 1-20
Duur 1

Wil jij op het water in de natuur werken aan een betere conditie en kracht? Dan is Kajak Fitness de work out voor jou!

‘Zodra je de kajak instapt en het water op gaat betreed je een andere wereld. Het geluid van fluitende vogels, de kajak die door het water glijdt, je peddel die het water opspat. Vanuit de ontspanning kom je in actie, je zet aan, je peddelt met steeds meer kracht. Je kajak geeft mee, de snelheid zit er in. De wind waait door je haren. Je trekt een sprintje, je voelt verzuring maar je gaat door, want dit is Kajak Fitness!’

 

In het kort
  • Werken aan je conditie en kracht
  • Focus op core stabiliteit
  • Trainen van borst-, schouder-, arm, buik-, rug- & schouderspieren
  • Geen pleziertochtje
  • Low impact training
Wat kan je verwachten van Kajak Fitness?

Kajak Fitness is een training waarbij core stabiliteit centraal staat. Fitness kajakken heeft afgelopen jaren enorm aan populariteit gewonnen door de behoefte om meer buiten in de natuur te trainen en toch een echte training te ervaren. Fitness kajakken bij Outdoor Valley Fitness is een training waarbij je conditioneel flink aan de bak gaat. Daarbij nemen we met name het bovenlichaam stevig onderhanden waarbij de core stabiliteit door de draaiende beweging flink getraind wordt.

Heb jij nog nooit in een kajak gezeten?
Maak je hier geen zorgen om. Er zijn maar een paar basistechnieken nodig om al goed vooruit te kunnen komen die je binnen 1 training onder de knie hebt. De trainer neemt uiteraard de tijd om deze aan je uit te leggen zodat jij gelijk mee kunt doen.

Wat is het effect?

Tijdens de Kajak Fitness werkt je zowel aan je conditie als de spieren in je bovenlichaam. Het water geeft je een natuurlijke weerstand wordt waardoor de kans op overbelasting evenals bij zwemmen zeer gering is! De training is dus absoluut niet blessuregevoelig en een aanrader voor mensen met zwakkere knieën, enkels en/of heupen. De training valt onder de zogenoemde low impact trainingen wat inhoud dat belasting op de gewrichten laag is.

Wat moet je meenemen?
  • Normale sport kleding is in de lente, zomer en herfst voldoende.
  • In de wintermaanden is waterdichte kleding noodzakelijk
  • Regenjack of waterdichte jas is zeer aan te bevelen.
  • Voor het geval je toch nat mag worden raden we aan om een setje droge kleding mee te nemen. Kleedruimte en douches zijn aanwezig.