Conditietraining

Flinke inspanning en een steengoede conditie
Conditietraining
Mariëlle
Vragen? Neem contact op met Mariëlle
Prijs Vanaf € 29,95 per maand
Personen 1-20
Duur 1

Wil jij fitter worden? Een betere conditie krijgen en lekkerder in je vel zitten? Doe dan mee aan de conditietraining!

‘Vol verwachting begin je aan de training. Wat staat er deze week op de planning? Interval, heuvels beklimmen of gaan we meters maken? Dankzij aanmoediging van de groep en de prachtige omgeving van het Hoge Bergse Bos, is de training om voor je het weet. Moe maar voldaan keer je terug naar huis.’

In het kort
  • Verbetering van je conditie
  • Versterking van je beenspieren
  • Zowel voor beginners als voor gevorderden
Wat kan je verwachten van de conditietraining?

Conditietraining is een intervaltraining waarbij je na twee trainingen al een sterke verbetering van je conditie merkt. De training is afwisselend. De ene keer lopen we hard over asfaltpaden, de andere keer pakken we een trailrunparcours. Soms met lange afstanden en weinig hoogtemeters. Soms precies andersom of een combinatie. Juist deze afwisseling zorgt er voor dat je conditie snel verbetert.

 

Het effect?

Je merkt in korte tijd dat je in het dagelijks leven veel minder of niet meer buiten adem bent wanneer je een korte maar flinke inspanning moet doen. Denk aan een sprintje trekken om de bus te halen of met een boodschappentas de trap op lopen. Ook is deze training een mooie aanvulling voor iedereen met hardloop ambities. Train jij voor de 5km, 10km een halve marathon of langer? Dan is deze interval training een absolute noodzaak om toe te voegen aan jouw wekelijkse trainingsschema.

Wat moet ik meenemen?
  • Hardloopschoenen en/of trailrun schoenen
  • Neem een flesje water mee
  • In de donkere maanden raden wij een hoofdlamp aan.